Archiv starších článků
Archiv starších článků
- 06.08.2021 - SUSE: Co začalo před 30 lety řádkem kódu, dělá dnes ze světa lepší místo
- 19.07.2017 - Firemní kultura ovlivňuje produktivitu i odchody zaměstnanců
- 23.06.2017 - Cizinců v ČR přibývá, mezi zaměstnavateli jsou nejoblíbenější Slováci
- 01.02.2017 - Nabídka volných pozic se zvyšuje, počet přihlášek klesá
- 01.02.2017 - ABSL: česká centra podnikových služeb rostou rychleji než zahraniční
- 27.01.2017 - Strategickými partnery ABSL se staly společnosti Deloitte, JLL a Randstad
- 14.12.2016 - Mzdy porostou, nezaměstnannost už nemá kam klesat
- 21.11.2016 - Firmy bojují o zaměstnance novými benefity
- 27.01.2016 - Průzkum: 73 % zaměstnanců by chtělo vidět své budoucí pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy
- 27.01.2016 - Grafton: napřímo oslovení kandidáti dosáhnou na vyšší mzdu
- 27.01.2016 - Průzkum ABSL: Česká města hrají ve střední Evropě nejvyšší ligu
- 16.12.2015 - ABSL přivítalo 12 nových členů
- 27.11.2015 - Zaměstnanci cestují do práce veřejnou dopravou a v kancelářích chtějí Wi-Fi a restauraci
- 14.10.2015 - Osamělost pracovníka v domácí kanceláři?
- 29.09.2015 - Podle Graftonu roste počet spokojených zaměstnanců
- 25.09.2015 - Podle zaměstnanců mají hlavní pozitivní vliv na jejich zapojení do práce kolegové, ne management
- 17.09.2015 - Třetina Čechů neví, že u pracovního pohovoru nemusí odpovídat na vše
- 19.08.2015 - Podnikové služby: Až pětina zaměstnanců může využít zkrácený úvazek
- 11.08.2015 - Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím
- 20.07.2015 - V ČR chybí jazykově vybavení pracovníci
- 08.06.2015 - Pro absolventy jsou skvělou příležitostí podnikové služby
- 12.05.2015 - Letos se očekává růst mezd i pracovních pozic
- 19.04.2015 - 37 % Čechů chce letos změnit zaměstnání
- 17.02.2015 - Jazykové znalosti uchazečů o práci se pomalu zlepšují
- 05.02.2015 - Studenti preferují humanitní obory, dobrou práci i vyšší mzdu ale dostanou absolventi techniky
- 26.12.2014 - Tajné služby a nábor zaměstnanců: co mají společného?
- 22.12.2014 - Vyhlídky tuzemského trhu práce jsou pro příští rok příznivé
- 15.12.2014 - Češi jsou při změnách zaměstnání opatrní a nejsou ochotní za prací cestovat
- 11.12.2014 - Stále více firem testuje chování zájemců o práci
- 05.09.2014 - Zájem o částečné úvazky v ČR roste, ale firmy je nenabízejí
- 20.08.2014 - Uchazeči o práci podceňují význam znalosti cizích jazyků
- 16.03.2010 - IT byznys: v EU bude chybět až 670 tisíc odborníků na ICT
- 15.10.2009 - Náznaky pozvolného zotavování trhu práce
- 16.09.2009 - Monster.cz s novým online projektem cílí na ženy
- 09.09.2009 - ČSÚ: průměrná mzda v Česku téměř 23 000 korun
- 02.09.2009 - Facebook expanduje, rozšíří počet zaměstnanců o 50 %
- 26.08.2009 - Profesia: redukce benefitů, třetina zaměstnanců nemá nárok
- 24.08.2009 - Míra nezaměstnanosti v Česku už 8,4 %, půl milionu lidí bez práce
- 05.08.2009 - Češi očekávají nižší mzdu, v průměru 19 864 korun
- 30.07.2009 - Průzkum: 63 % top managerů plánuje pozdější odchod do důchodu
- 27.07.2009 - Evropané nejvíce dojíždějí za prací, řešením může být práce z domova
- 05.05.2009 - Vstup zahraničních firem na český trh
- 27.02.2009 - Ericsson propustí na 5000 zaměstnanců
- 26.11.2008 - V důsledku krize se snižují odměny top manažerů
- 21.11.2008 - Silný vliv technologizace na podobu elektronického HR trhu
- 06.11.2008 - Jak podnik nepřichází o talenty?
- 22.10.2008 - Průzkum: z ČR odchází za prací do zahraničí vůbec nejméně lidí
- 16.10.2008 - Srovnání platů a poptávka po pozicích v IT
- 02.10.2008 - Průzkum: 45 % uživatelů Internetu plánuje změnu zaměstnání
- 24.09.2008 - Třetina absolventů vysokých škol si vybírá prestižní zaměstnavatele
- 17.09.2008 - Spravnykrok.cz: uspěje nový pracovní portál v české konkurenci?
- 12.09.2008 - Základní pravidla při sestavení efektivního inzerátu
- 17.03.2008 - Platy v SAP a IBM jdou v průměru přes 100 000 korun
- 17.03.2008 - Ženy v IBM aneb váš čas nastal!
- 17.03.2008 - Životopis na jednu stranu!?
- 11.04.2007 - Japonská ekonomika je druhou největší na světě
- 20.03.2007 - Jak Rumunsko podporuje vlastní ICT
- 26.04.2006 - Desatero pro absolventy (Váš průvodce výběrovým řízením)
- 12.01.2006 - DHL IT Services Center v Praze
- 04.10.2005 - Hledání zaměstnání přes personální agenturu
- 15.08.2005 - Hledáte brigádu? Navštivte nás osobně a zaregistrujte se u nás.
- 16.07.2005 - IBM GS Delivery Center hledá kandidáty na pozice
- 30.05.2005 - Rozhovor s Natálií Záhorskou, manažerkou divize IT & Telecoms
- 25.03.2005 - Kuřáci to nebudou mít jednoduché
- 17.03.2005 - Češi patří mezi největší marody
- 08.03.2005 - Kdy máte nárok na placené volno
- 07.03.2005 - Evropský sociální fond (ESF) bude pomáhat České republice
- 17.02.2005 - Na co si dát pozor
- 01.12.2004 - Nezaměstnanost absolventů
- 29.11.2004 - Nejdelší pracovní den v EU mají češi
- 24.11.2004 - Diskriminace uchazečů o zaměstanání se může firmě prodražit
- 01.10.2004 - Jak nastartovat svoji kariéru v bankovní sféře?
- 01.10.2004 - Jak napsat životopis a uspět při interview...
Základní pravidla při sestavení efektivního inzerátu
12.09.2008 - Téma dnešního článku je zaměřené na poskytnutí profesionálních rad, jakým způsobem sestavit inzerát, který přinese očekávaný úspěch. Hlavním účelem inzerátu je především komunikovat, zaujmout a vzbudit pozornost zájemců o nabízenou pracovní pozici. Text by měl být srozumitelný, přehledný, profesionální, ale i kreativní. Online inzerci lze provést efektivně, nízkorozpočtově tak, aby oslovila skupinu lidí, které se sdělované informace mohou přímo týkat.ITBIZ.cz se problémům v personální oblasti firemních politik věnuje v poslední době pravidelně. Nyní jsme zprostředkovali pro naše čtenáře názory a rady profesionála z oblasti recruitingu, kterým je Roman Eibner z personální a poradenské agentury Grafton Recruitment. Roman lide-ve-firmach-kdo-kam-presel-5">Lidé ve firmách: kdo a kam Eibner o sobě říká, že během svého působení v oblasti recruitingu načerpal zkušenosti při setkání s více než patnáctisty kandidáty.
V prvním článku se Roman Eibner pokusil čtenářům ITBIZ.cz předat postřehy o deseti nejčastějších důvodech, proč kandidáti podali výpověď v nějakém podniku. Roman Eibner potom ve svém dalším příspěvku poukázal na klíčové body a okamžiky, které rozhodují o tom, jestli se personalistům daří oslovit, zaujmout a zaměstnat ty nejlepší lidi na trhu v rozhodující moment.
Hned na začátku ukážeme, jaké chyby jsou při sestavování inzerátů nejčastěji udělány a na co si lidé stěžují. Často se totiž stává, že inzerát bývá zdlouhavý, nesrozumitelný, příliš všeobecný, neoriginální anebo obsahuje málo informací.
Hlavní pravidla pro online inzerci
Nezveřejňujte stejný inzerát jako vaše konkurence
I když se zdá, že svůj inzerát už nemůžete jinak odlišit a zlepšit, zkuste popsat stručně, na jakých projektů se bude váš budoucí zaměstnanec podílet a jaké benefity vaše společnost má, které nezahrnují pouze běžné Flexipassy, stravenky a 4-5 týdnů dovolené.
Chronologická posloupnost inzerátu
Tak, jak se prochází životopis uchazeče od shora dolů s chronologickou posloupností, stejně i vy můžete sdělit to nejlákavější hned na začátku každé sekce inzerátu. Popis pozice, požadavky, lákavé benefity, jako například (šest týdnů dovolené, tibetská čajovna na pracovišti, možnost práce z domova, flexibilní pracovní doba, auto k dispozici i pro soukromé účely).
Optimalizujte klíčová slova používaná pro vyhledávání vašeho inzerátu
Název pozice vám mnohokrát dokáže uchazeče přilákat, ale i odradit. Přemýšlejte, jaká slova využívají uchazeči při aktivním vyhledávaní pozice, která se shodují s náplní vaší pozicí. Pasivně si uživatel na pracovním portálu nastaví pracovního agenta (automatický vyhledávač), který po nastavení klíčových slov z oblasti zájmu vyhledá ideálně jenom relevantní nabídky. Snažte se pochopit, jak pracovní (vyhledávací) portály fungují.
Používejte nejnavštěvovanější portály vašich potenciálních uchazečů
Dělejte si přehled, kde se o vás lidé dozvěděli, v jakém ročním období, dnu a hodině byla návštěvnost největší.
Vyvarujte se používání interních názvů pozic
Nejméně efektivní inzeráty jsou ty, které působí už na první pohled buď nesrozumitelně, nebo strašidelně, a to svou složitostí. Uchazeče v prvním případě vůbec neoslovíte a v druhém se uchazeč začne podceňovat kvůli přehnaným požadavkům, které jsou mnohdy jenom označené za výhodu nebo „nice to have“. V konečné fázi dokážete přilákat kandidáty pomocí zveřejněného platu.
Získejte prvních pět sekund jeho/její pozornosti
Každá marketingová přímá akce: emaily, letáky, reklamy, novinové upoutávky, potřebuje zachytit uchazečovu pozornost během prvních deseti sekund. Skvělý začátek pro váš úspěch bude zvolit vhodný Titulek/Název pozice, avšak co sdělíte hned poté, bude mít velký vliv na to, jestli potenciální uchazeč přečte inzerát do konce. Ujistěte se, že první dvě věty dokáží ihned zaujmout a vzbudit zvědavost poptávat se po dalších informací.
Eliminujte strach uchazečů se ucházet o vaši pozici
Příliš mnoho pracovních požadavků dokáže lehce odradit kvalitní uchazeče. Často sami ani netuší a nedokáží odlišit, které požadavky jsou výhodou a které nutností. U mnohých společností se dnes požadavky snižují, postupně jak se s ubíhajícími dny nedaří danou pozici obsadit. Popisujte spíše, jak lidé na dané pozici využijí požadované znalosti než tvrdě nadefinovaná kvanta požadavků.
Přečtěte si také
Lidé ve firmách: kdo a kam přešel
Jak si udržet zaměstnance v týmu?
Manažeři potvrdili tlak IT odborníků na zvyšování mezd
Co zajímá IT odborníky při výběru zaměstnavatele?