Archiv starších článků
Archiv starších článků
- 06.08.2021 - SUSE: Co začalo před 30 lety řádkem kódu, dělá dnes ze světa lepší místo
- 19.07.2017 - Firemní kultura ovlivňuje produktivitu i odchody zaměstnanců
- 23.06.2017 - Cizinců v ČR přibývá, mezi zaměstnavateli jsou nejoblíbenější Slováci
- 01.02.2017 - Nabídka volných pozic se zvyšuje, počet přihlášek klesá
- 01.02.2017 - ABSL: česká centra podnikových služeb rostou rychleji než zahraniční
- 27.01.2017 - Strategickými partnery ABSL se staly společnosti Deloitte, JLL a Randstad
- 14.12.2016 - Mzdy porostou, nezaměstnannost už nemá kam klesat
- 21.11.2016 - Firmy bojují o zaměstnance novými benefity
- 27.01.2016 - Průzkum: 73 % zaměstnanců by chtělo vidět své budoucí pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy
- 27.01.2016 - Grafton: napřímo oslovení kandidáti dosáhnou na vyšší mzdu
- 27.01.2016 - Průzkum ABSL: Česká města hrají ve střední Evropě nejvyšší ligu
- 16.12.2015 - ABSL přivítalo 12 nových členů
- 27.11.2015 - Zaměstnanci cestují do práce veřejnou dopravou a v kancelářích chtějí Wi-Fi a restauraci
- 14.10.2015 - Osamělost pracovníka v domácí kanceláři?
- 29.09.2015 - Podle Graftonu roste počet spokojených zaměstnanců
- 25.09.2015 - Podle zaměstnanců mají hlavní pozitivní vliv na jejich zapojení do práce kolegové, ne management
- 17.09.2015 - Třetina Čechů neví, že u pracovního pohovoru nemusí odpovídat na vše
- 19.08.2015 - Podnikové služby: Až pětina zaměstnanců může využít zkrácený úvazek
- 11.08.2015 - Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím
- 20.07.2015 - V ČR chybí jazykově vybavení pracovníci
- 08.06.2015 - Pro absolventy jsou skvělou příležitostí podnikové služby
- 12.05.2015 - Letos se očekává růst mezd i pracovních pozic
- 19.04.2015 - 37 % Čechů chce letos změnit zaměstnání
- 17.02.2015 - Jazykové znalosti uchazečů o práci se pomalu zlepšují
- 05.02.2015 - Studenti preferují humanitní obory, dobrou práci i vyšší mzdu ale dostanou absolventi techniky
- 26.12.2014 - Tajné služby a nábor zaměstnanců: co mají společného?
- 22.12.2014 - Vyhlídky tuzemského trhu práce jsou pro příští rok příznivé
- 15.12.2014 - Češi jsou při změnách zaměstnání opatrní a nejsou ochotní za prací cestovat
- 11.12.2014 - Stále více firem testuje chování zájemců o práci
- 05.09.2014 - Zájem o částečné úvazky v ČR roste, ale firmy je nenabízejí
- 20.08.2014 - Uchazeči o práci podceňují význam znalosti cizích jazyků
- 16.03.2010 - IT byznys: v EU bude chybět až 670 tisíc odborníků na ICT
- 15.10.2009 - Náznaky pozvolného zotavování trhu práce
- 16.09.2009 - Monster.cz s novým online projektem cílí na ženy
- 09.09.2009 - ČSÚ: průměrná mzda v Česku téměř 23 000 korun
- 02.09.2009 - Facebook expanduje, rozšíří počet zaměstnanců o 50 %
- 26.08.2009 - Profesia: redukce benefitů, třetina zaměstnanců nemá nárok
- 24.08.2009 - Míra nezaměstnanosti v Česku už 8,4 %, půl milionu lidí bez práce
- 05.08.2009 - Češi očekávají nižší mzdu, v průměru 19 864 korun
- 30.07.2009 - Průzkum: 63 % top managerů plánuje pozdější odchod do důchodu
- 27.07.2009 - Evropané nejvíce dojíždějí za prací, řešením může být práce z domova
- 05.05.2009 - Vstup zahraničních firem na český trh
- 27.02.2009 - Ericsson propustí na 5000 zaměstnanců
- 26.11.2008 - V důsledku krize se snižují odměny top manažerů
- 21.11.2008 - Silný vliv technologizace na podobu elektronického HR trhu
- 06.11.2008 - Jak podnik nepřichází o talenty?
- 22.10.2008 - Průzkum: z ČR odchází za prací do zahraničí vůbec nejméně lidí
- 16.10.2008 - Srovnání platů a poptávka po pozicích v IT
- 02.10.2008 - Průzkum: 45 % uživatelů Internetu plánuje změnu zaměstnání
- 24.09.2008 - Třetina absolventů vysokých škol si vybírá prestižní zaměstnavatele
- 17.09.2008 - Spravnykrok.cz: uspěje nový pracovní portál v české konkurenci?
- 12.09.2008 - Základní pravidla při sestavení efektivního inzerátu
- 17.03.2008 - Platy v SAP a IBM jdou v průměru přes 100 000 korun
- 17.03.2008 - Ženy v IBM aneb váš čas nastal!
- 17.03.2008 - Životopis na jednu stranu!?
- 11.04.2007 - Japonská ekonomika je druhou největší na světě
- 20.03.2007 - Jak Rumunsko podporuje vlastní ICT
- 26.04.2006 - Desatero pro absolventy (Váš průvodce výběrovým řízením)
- 12.01.2006 - DHL IT Services Center v Praze
- 04.10.2005 - Hledání zaměstnání přes personální agenturu
- 15.08.2005 - Hledáte brigádu? Navštivte nás osobně a zaregistrujte se u nás.
- 16.07.2005 - IBM GS Delivery Center hledá kandidáty na pozice
- 30.05.2005 - Rozhovor s Natálií Záhorskou, manažerkou divize IT & Telecoms
- 25.03.2005 - Kuřáci to nebudou mít jednoduché
- 17.03.2005 - Češi patří mezi největší marody
- 08.03.2005 - Kdy máte nárok na placené volno
- 07.03.2005 - Evropský sociální fond (ESF) bude pomáhat České republice
- 17.02.2005 - Na co si dát pozor
- 01.12.2004 - Nezaměstnanost absolventů
- 29.11.2004 - Nejdelší pracovní den v EU mají češi
- 24.11.2004 - Diskriminace uchazečů o zaměstanání se může firmě prodražit
- 01.10.2004 - Jak nastartovat svoji kariéru v bankovní sféře?
- 01.10.2004 - Jak napsat životopis a uspět při interview...
Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím
11.08.2015 - Personalisté stále častěji vyhledávají kandidáty pro volné pracovní pozice na sociálních sítích. Je to způsobeno nejen obrovskou popularitou sítí Facebook a LinkedIn v ČR, ale i výrazným oživením pracovního trhu. Zatímco meziročně stoupl počet volných pracovních míst o 25 %, počet reagujících kandidátů na inzerci pracovních pozic klesl o 20 %. Personalisté tak musí častěji pracovat s takzvanými pasivními kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají. Personalisté je tedy musí najít a napřímo je oslovit s nabídnou konkrétní pracovní pozice. Vyplývá to z šetření personální agentury Grafton Recruitment.Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž 56 % reprezentují muži a 44 % ženy. Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc a jde o třetí nejpopulárnější síť po Facebooku a YouTube. Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství, finančních služeb, reklamy a marketingu a rovněž i telekomunikací. Nejvyhledávanější povolání, resp. dovednosti za loňský rok byly statistická analýza a dolování dat, middleware a integrační software, správa a řízení systémů pro ukládání dat, bezpečnost sítí a informací, SEO/SEM marketing a Business Intelligence.
Zatímco ještě nedávno fungoval Facebook spíš jako nástroj na „proklepnutí“ kandidátů, dnes je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci, stejně jako pro inzerování volných pracovních pozic. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 milionu stálých uživatelů, přičemž 51 % z toho tvoří ženy a 49 % muži. Nejvíce, 31 % žen a 32 % mužů, je z věkové kategorie 25 až 34 let. Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.
Na sociálních sítích však nehledají jen personalisté, ale i sami kandidáti. Nejaktivněji si počínájí zástupci generace X a Y. Dle šetření personální agentury Grafton Recruitment však celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu. „Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment a dodává: „Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online reputaci.“ To v praxi znamená, že by měli na svých profilech v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ radí Jitka Součková.
SEDMERO RAD PRO DOBROU ONLINE REPUTACI
• Důkladně vyplňte svůj profil na LinkedInu a použijte v něm klíčová slova, která popisují vaše aktuální zaměstnání, nebo pozici, kterou hledáte. Usnadníte tak hledání personalistům.
• Aktualizujte fotku ve svém profilu tak, aby korespondovala s vaší současnou podobou. Fotka by měla být profesionální (nikoliv ze sportu, či z dovolené).
• Zkontrolujte, že se váš profil na LinkedInu shoduje s životopisem, který budete posílat do firem.
• Upravte si koncovku LinkedIn profilu s celým jménem.
• Vymažte nevhodné fotky a komentáře ze svého Facebook profilu.
• Zkontrolujte, zda ve svém Facebook profilu nemáte nevhodné připomínky ke svým předešlým zaměstnavatelům a případně je smažte.
• Nastavte si kontrolu obsahu přidávaného vašimi přáteli, ať máte plnou kontrolu nad tím, co se u vašeho profilu objeví.