Archiv starších článků
Archiv starších článků
- 06.08.2021 - SUSE: Co začalo před 30 lety řádkem kódu, dělá dnes ze světa lepší místo
- 19.07.2017 - Firemní kultura ovlivňuje produktivitu i odchody zaměstnanců
- 23.06.2017 - Cizinců v ČR přibývá, mezi zaměstnavateli jsou nejoblíbenější Slováci
- 01.02.2017 - Nabídka volných pozic se zvyšuje, počet přihlášek klesá
- 01.02.2017 - ABSL: česká centra podnikových služeb rostou rychleji než zahraniční
- 27.01.2017 - Strategickými partnery ABSL se staly společnosti Deloitte, JLL a Randstad
- 14.12.2016 - Mzdy porostou, nezaměstnannost už nemá kam klesat
- 21.11.2016 - Firmy bojují o zaměstnance novými benefity
- 27.01.2016 - Průzkum: 73 % zaměstnanců by chtělo vidět své budoucí pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy
- 27.01.2016 - Grafton: napřímo oslovení kandidáti dosáhnou na vyšší mzdu
- 27.01.2016 - Průzkum ABSL: Česká města hrají ve střední Evropě nejvyšší ligu
- 16.12.2015 - ABSL přivítalo 12 nových členů
- 27.11.2015 - Zaměstnanci cestují do práce veřejnou dopravou a v kancelářích chtějí Wi-Fi a restauraci
- 14.10.2015 - Osamělost pracovníka v domácí kanceláři?
- 29.09.2015 - Podle Graftonu roste počet spokojených zaměstnanců
- 25.09.2015 - Podle zaměstnanců mají hlavní pozitivní vliv na jejich zapojení do práce kolegové, ne management
- 17.09.2015 - Třetina Čechů neví, že u pracovního pohovoru nemusí odpovídat na vše
- 19.08.2015 - Podnikové služby: Až pětina zaměstnanců může využít zkrácený úvazek
- 11.08.2015 - Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím
- 20.07.2015 - V ČR chybí jazykově vybavení pracovníci
- 08.06.2015 - Pro absolventy jsou skvělou příležitostí podnikové služby
- 12.05.2015 - Letos se očekává růst mezd i pracovních pozic
- 19.04.2015 - 37 % Čechů chce letos změnit zaměstnání
- 17.02.2015 - Jazykové znalosti uchazečů o práci se pomalu zlepšují
- 05.02.2015 - Studenti preferují humanitní obory, dobrou práci i vyšší mzdu ale dostanou absolventi techniky
- 26.12.2014 - Tajné služby a nábor zaměstnanců: co mají společného?
- 22.12.2014 - Vyhlídky tuzemského trhu práce jsou pro příští rok příznivé
- 15.12.2014 - Češi jsou při změnách zaměstnání opatrní a nejsou ochotní za prací cestovat
- 11.12.2014 - Stále více firem testuje chování zájemců o práci
- 05.09.2014 - Zájem o částečné úvazky v ČR roste, ale firmy je nenabízejí
- 20.08.2014 - Uchazeči o práci podceňují význam znalosti cizích jazyků
- 16.03.2010 - IT byznys: v EU bude chybět až 670 tisíc odborníků na ICT
- 15.10.2009 - Náznaky pozvolného zotavování trhu práce
- 16.09.2009 - Monster.cz s novým online projektem cílí na ženy
- 09.09.2009 - ČSÚ: průměrná mzda v Česku téměř 23 000 korun
- 02.09.2009 - Facebook expanduje, rozšíří počet zaměstnanců o 50 %
- 26.08.2009 - Profesia: redukce benefitů, třetina zaměstnanců nemá nárok
- 24.08.2009 - Míra nezaměstnanosti v Česku už 8,4 %, půl milionu lidí bez práce
- 05.08.2009 - Češi očekávají nižší mzdu, v průměru 19 864 korun
- 30.07.2009 - Průzkum: 63 % top managerů plánuje pozdější odchod do důchodu
- 27.07.2009 - Evropané nejvíce dojíždějí za prací, řešením může být práce z domova
- 05.05.2009 - Vstup zahraničních firem na český trh
- 27.02.2009 - Ericsson propustí na 5000 zaměstnanců
- 26.11.2008 - V důsledku krize se snižují odměny top manažerů
- 21.11.2008 - Silný vliv technologizace na podobu elektronického HR trhu
- 06.11.2008 - Jak podnik nepřichází o talenty?
- 22.10.2008 - Průzkum: z ČR odchází za prací do zahraničí vůbec nejméně lidí
- 16.10.2008 - Srovnání platů a poptávka po pozicích v IT
- 02.10.2008 - Průzkum: 45 % uživatelů Internetu plánuje změnu zaměstnání
- 24.09.2008 - Třetina absolventů vysokých škol si vybírá prestižní zaměstnavatele
- 17.09.2008 - Spravnykrok.cz: uspěje nový pracovní portál v české konkurenci?
- 12.09.2008 - Základní pravidla při sestavení efektivního inzerátu
- 17.03.2008 - Platy v SAP a IBM jdou v průměru přes 100 000 korun
- 17.03.2008 - Ženy v IBM aneb váš čas nastal!
- 17.03.2008 - Životopis na jednu stranu!?
- 11.04.2007 - Japonská ekonomika je druhou největší na světě
- 20.03.2007 - Jak Rumunsko podporuje vlastní ICT
- 26.04.2006 - Desatero pro absolventy (Váš průvodce výběrovým řízením)
- 12.01.2006 - DHL IT Services Center v Praze
- 04.10.2005 - Hledání zaměstnání přes personální agenturu
- 15.08.2005 - Hledáte brigádu? Navštivte nás osobně a zaregistrujte se u nás.
- 16.07.2005 - IBM GS Delivery Center hledá kandidáty na pozice
- 30.05.2005 - Rozhovor s Natálií Záhorskou, manažerkou divize IT & Telecoms
- 25.03.2005 - Kuřáci to nebudou mít jednoduché
- 17.03.2005 - Češi patří mezi největší marody
- 08.03.2005 - Kdy máte nárok na placené volno
- 07.03.2005 - Evropský sociální fond (ESF) bude pomáhat České republice
- 17.02.2005 - Na co si dát pozor
- 01.12.2004 - Nezaměstnanost absolventů
- 29.11.2004 - Nejdelší pracovní den v EU mají češi
- 24.11.2004 - Diskriminace uchazečů o zaměstanání se může firmě prodražit
- 01.10.2004 - Jak nastartovat svoji kariéru v bankovní sféře?
- 01.10.2004 - Jak napsat životopis a uspět při interview...
Zaměstnanci cestují do práce veřejnou dopravou a v kancelářích chtějí Wi-Fi a restauraci
27.11.2015 - Nejnovější průzkum společností JLL a Skanska realizovaný pod patronací asociace ABSL, která sdružuje firmy působící ve sdílených podnikových službách, dává zaznít názoru zaměstnanců na uspořádání, vybavení a umístění jejich kanceláří. Zároveň naznačuje, jak kultivované pracovní prostředí pomáhá společnostem v boji o talenty.Při zvažování pracovní nabídky zaměstnanci stále častěji upřednostňují společnosti, které nabízejí atraktivní kanceláře v příjemných a dobře dostupných lokalitách. Vyplývá to z nedávného průzkumu mezi více než 1400 zaměstnanci firem působících v segmentu sdílených podnikových služeb. „Segment sdílených podnikových služeb na českém trhu velmi dynamicky roste. V současnosti zaměstnává již přes 65 000 lidí, ať již jde o experty z oblasti informačních technologií, finančních či marketingových služeb anebo personalistiky. Vzhledem k 20% meziročnímu tempu růstu celého segmentu vnímají firmy v oblasti lidských zdrojů konkurenci a rostoucí boj o talenty, a proto je pro ně názor zaměstnanců důležitý při vytváření pracoviště, které je přívětivé, produktivní a podporuje výkon,“ uvedl Ota Kulhánek, prezident asociace ABSL, která sdružuje firmy působící ve sdílených podnikových službách. Jaké jsou tedy skutečné preference zaměstnanců?
Lokalita kanceláří a doba dojíždění
Drtivá většina respondentů z Prahy (92 %) žije v dojezdové vzdálenosti pod 60 minut. 42 % pracovníků však zdůraznilo, že maximální doba, kterou jsou ochotni strávit cestou do práce, je 21 až 40 minut. Dalších 44 % účastníků průzkumu pak připouští, že je ochotno cestovat až 60 minut.
Situace je velmi podobná i v dalších velkých českých městech, kde je necelá polovina (48 %) zaměstnanců ochotná věnovat dojíždění do práce 21 a 40 minut, dalších 40 % až 60 minut. Přestože jsou účastníci průzkumu ochotni strávit cestou do práce relativně dlouhou dobu, přílišná délka této cesty je pro polovinu z nich (49 %) jedním z nejdůležitějších negativních faktorů.
40 % respondentů by ocenilo, kdyby jejich kancelář byla v centru města, a to především kvůli jeho zázemí a službám. Více než polovina (53 %) však uvedla, že lokalita (centrum města vs. ostatní oblasti) je při rozhodování o přijetí pracovní nabídky méně důležitá než právě vzdálenost od místa bydliště, pokud je zde dobrá dostupnost veřejnou dopravou. Z průzkumu dále vyplynulo, že dvě třetiny lidí (67 %) je ochotných dojít ze zastávky metra nebo tramvaje dalších až 10 minut pěšky, aby se dostali do práce. 21 % respondentů však zdůraznilo, že taková procházka by měla být příjemná.
„S využitím dnešních nástrojů geografických informačních systémů (GIS) dokážeme firmám pomoci najít optimální umístění pro jejich kanceláře. Na základě klientem poskytnutých adres zaměstnanců v GPS formátu můžeme vytipovat budovy, které jsou pro jeho zaměstnance co do dostupnosti nejvýhodnější. To je zvláště důležité, protože přestěhování sídla společnosti může být pro zaměstnance nepříjemné. Pokud se podíváme na jednotlivé hodnotící faktory, je to právě lokace kanceláří, kterou 52 % respondentů po přestěhování hodnotilo jako horší či alespoň bez zlepšení. Přestěhování ale přispělo ke zlepšení takových aspektů, jako je celkový komfort práce nebo dostupnost relaxačních a společenských zón,“ vysvětluje Blanka Vačková, vedoucí výzkumu v JLL.
Způsob dopravy
Nejčastějším způsobem dopravy je pro dotazované zaměstnance městská hromadná doprava. Následuje auto a až na třetím místě je pěší chůze. Průzkum tedy potvrzuje skutečnost, že jedním z hlavních faktorů úspěšných kancelářských budov v Praze je blízkost metra nebo tramvaje, v ostatních městech pak tramvaje či autobusu.
Dojíždění autem je pro zaměstnance v České republice méně obvyklé, denně se tímto způsobem do práce dopravuje pouhých 23 % respondentů. Do značné míry je to způsobeno dobře rozvinutou a efektivní veřejnou dopravou. Přesto by 44 % dotazovaných ocenilo možnost bezplatného parkování v nejbližším okolí kanceláře.
Terén, nedostatek cyklostezek a vhodných parkovacích míst pro kola cyklistice jako způsobu dopravy do práce nepřeje. Pouze 2 % dotazovaných pravidelně jezdí do práce na kole. Více než třetina respondentů by přesto uvítala více stojanů na kola a šatny se sprchami.
Bezplatné Wi-Fi, jídelny a obchod s potravinami
„Dalším ceněným atributem vybavení kancelářských budov je bezplatná Wi-Fi v celé budově i v jejím nejbližším okolí. Je pravděpodobné, že v blízké budoucnosti půjde o běžný standard. Náklady na zřízení Wi-Fi sítě přitom nejsou nijak vysoké, ocení ji však většina zaměstnanců (69 %) bez ohledu na věk,“ říká Petr Kareš, vedoucí oddělení pro zastupování nájemníků v JLL.
Zaměstnanci ze segmentu sdílených podnikových služeb (BPO/SSC) by také chtěli, aby v jejich kancelářské budově či jejím nejbližším okolí byla například kantýna, restaurace, obchod s potravinami či kavárna. Všechny tyto možnosti by podle nich zvýšily komfort a pohodlí pracoviště.