Archiv starších článků
Archiv starších článků
- 06.08.2021 - SUSE: Co začalo před 30 lety řádkem kódu, dělá dnes ze světa lepší místo
- 19.07.2017 - Firemní kultura ovlivňuje produktivitu i odchody zaměstnanců
- 23.06.2017 - Cizinců v ČR přibývá, mezi zaměstnavateli jsou nejoblíbenější Slováci
- 01.02.2017 - Nabídka volných pozic se zvyšuje, počet přihlášek klesá
- 01.02.2017 - ABSL: česká centra podnikových služeb rostou rychleji než zahraniční
- 27.01.2017 - Strategickými partnery ABSL se staly společnosti Deloitte, JLL a Randstad
- 14.12.2016 - Mzdy porostou, nezaměstnannost už nemá kam klesat
- 21.11.2016 - Firmy bojují o zaměstnance novými benefity
- 27.01.2016 - Průzkum: 73 % zaměstnanců by chtělo vidět své budoucí pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy
- 27.01.2016 - Grafton: napřímo oslovení kandidáti dosáhnou na vyšší mzdu
- 27.01.2016 - Průzkum ABSL: Česká města hrají ve střední Evropě nejvyšší ligu
- 16.12.2015 - ABSL přivítalo 12 nových členů
- 27.11.2015 - Zaměstnanci cestují do práce veřejnou dopravou a v kancelářích chtějí Wi-Fi a restauraci
- 14.10.2015 - Osamělost pracovníka v domácí kanceláři?
- 29.09.2015 - Podle Graftonu roste počet spokojených zaměstnanců
- 25.09.2015 - Podle zaměstnanců mají hlavní pozitivní vliv na jejich zapojení do práce kolegové, ne management
- 17.09.2015 - Třetina Čechů neví, že u pracovního pohovoru nemusí odpovídat na vše
- 19.08.2015 - Podnikové služby: Až pětina zaměstnanců může využít zkrácený úvazek
- 11.08.2015 - Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím
- 20.07.2015 - V ČR chybí jazykově vybavení pracovníci
- 08.06.2015 - Pro absolventy jsou skvělou příležitostí podnikové služby
- 12.05.2015 - Letos se očekává růst mezd i pracovních pozic
- 19.04.2015 - 37 % Čechů chce letos změnit zaměstnání
- 17.02.2015 - Jazykové znalosti uchazečů o práci se pomalu zlepšují
- 05.02.2015 - Studenti preferují humanitní obory, dobrou práci i vyšší mzdu ale dostanou absolventi techniky
- 26.12.2014 - Tajné služby a nábor zaměstnanců: co mají společného?
- 22.12.2014 - Vyhlídky tuzemského trhu práce jsou pro příští rok příznivé
- 15.12.2014 - Češi jsou při změnách zaměstnání opatrní a nejsou ochotní za prací cestovat
- 11.12.2014 - Stále více firem testuje chování zájemců o práci
- 05.09.2014 - Zájem o částečné úvazky v ČR roste, ale firmy je nenabízejí
- 20.08.2014 - Uchazeči o práci podceňují význam znalosti cizích jazyků
- 16.03.2010 - IT byznys: v EU bude chybět až 670 tisíc odborníků na ICT
- 15.10.2009 - Náznaky pozvolného zotavování trhu práce
- 16.09.2009 - Monster.cz s novým online projektem cílí na ženy
- 09.09.2009 - ČSÚ: průměrná mzda v Česku téměř 23 000 korun
- 02.09.2009 - Facebook expanduje, rozšíří počet zaměstnanců o 50 %
- 26.08.2009 - Profesia: redukce benefitů, třetina zaměstnanců nemá nárok
- 24.08.2009 - Míra nezaměstnanosti v Česku už 8,4 %, půl milionu lidí bez práce
- 05.08.2009 - Češi očekávají nižší mzdu, v průměru 19 864 korun
- 30.07.2009 - Průzkum: 63 % top managerů plánuje pozdější odchod do důchodu
- 27.07.2009 - Evropané nejvíce dojíždějí za prací, řešením může být práce z domova
- 05.05.2009 - Vstup zahraničních firem na český trh
- 27.02.2009 - Ericsson propustí na 5000 zaměstnanců
- 26.11.2008 - V důsledku krize se snižují odměny top manažerů
- 21.11.2008 - Silný vliv technologizace na podobu elektronického HR trhu
- 06.11.2008 - Jak podnik nepřichází o talenty?
- 22.10.2008 - Průzkum: z ČR odchází za prací do zahraničí vůbec nejméně lidí
- 16.10.2008 - Srovnání platů a poptávka po pozicích v IT
- 02.10.2008 - Průzkum: 45 % uživatelů Internetu plánuje změnu zaměstnání
- 24.09.2008 - Třetina absolventů vysokých škol si vybírá prestižní zaměstnavatele
- 17.09.2008 - Spravnykrok.cz: uspěje nový pracovní portál v české konkurenci?
- 12.09.2008 - Základní pravidla při sestavení efektivního inzerátu
- 17.03.2008 - Platy v SAP a IBM jdou v průměru přes 100 000 korun
- 17.03.2008 - Ženy v IBM aneb váš čas nastal!
- 17.03.2008 - Životopis na jednu stranu!?
- 11.04.2007 - Japonská ekonomika je druhou největší na světě
- 20.03.2007 - Jak Rumunsko podporuje vlastní ICT
- 26.04.2006 - Desatero pro absolventy (Váš průvodce výběrovým řízením)
- 12.01.2006 - DHL IT Services Center v Praze
- 04.10.2005 - Hledání zaměstnání přes personální agenturu
- 15.08.2005 - Hledáte brigádu? Navštivte nás osobně a zaregistrujte se u nás.
- 16.07.2005 - IBM GS Delivery Center hledá kandidáty na pozice
- 30.05.2005 - Rozhovor s Natálií Záhorskou, manažerkou divize IT & Telecoms
- 25.03.2005 - Kuřáci to nebudou mít jednoduché
- 17.03.2005 - Češi patří mezi největší marody
- 08.03.2005 - Kdy máte nárok na placené volno
- 07.03.2005 - Evropský sociální fond (ESF) bude pomáhat České republice
- 17.02.2005 - Na co si dát pozor
- 01.12.2004 - Nezaměstnanost absolventů
- 29.11.2004 - Nejdelší pracovní den v EU mají češi
- 24.11.2004 - Diskriminace uchazečů o zaměstanání se může firmě prodražit
- 01.10.2004 - Jak nastartovat svoji kariéru v bankovní sféře?
- 01.10.2004 - Jak napsat životopis a uspět při interview...
Průzkum: 73 % zaměstnanců by chtělo vidět své budoucí pracovní místo ještě před podpisem pracovní smlouvy
27.01.2016 - 73 % dotazovaných pracovníků by uvítalo příležitost prohlédnout si své potenciální pracovní místo před tím, než podepíší pracovní smlouvu. „To koresponduje se všeobecným míněním, že zaměstnanci mají velmi dobré povědomí o svých právech a možnostech a že svému pracovnímu prostředí věnují náležitou pozornost,“ říká Petr Kareš, vedoucí oddělení pro zastupování nájemců ve společnosti JLL.„S ohledem na zvyšování produktivity je vhodné pracovníkům poskytnout komfortní, prostorné a flexibilní kancelářské pracoviště s dostupností tzv. ‚oddělených tichých zón‘ pro individuální práci. Vedle toho je pro pocit pohody na pracovišti nezbytný také účinný systém klimatizace a ventilace a dostatečný přístup denního světla. Lokalita kancelářské budovy se v rámci průzkumu umístila až na devátém místě – důležitější pro dotazované byly například káva, čaj a nealkoholické nápoje na pracovišti zdarma, zajištění samostatných relaxačních a kreativních zón a dostatek zeleně v kanceláři, včetně blízké dostupnosti parků a zelených ploch nebo výhledu na ně. Na druhé straně dotazovaní nepovažovali za důležité například herní místnosti na pracovišti,“ dodává Blanka Vačkova, vedoucí výzkumu v JLL.
Moderní kanceláře dnes velmi často zahrnují open space. Důvodem je především to, že tento způsob uspořádání má velký vliv na týmovou spolupráci a zároveň i na efektivitu práce. „V segmentu sdílených podnikových služeb, které zajišťují účetní, právní či marketingové služby, technickou podporu či dokonce výzkum a vývoj, to platí dvojnásob. Pokud je open space dobře organizován, je možné eliminovat i hluk, který je obvykle považován za nejrušivější faktor na pracovišti. Nutno podotknout, že open space získává na oblibě. Dokazuje to i zjištění Eurostatu, z něhož vyplývá, že pokud se zaměstnanci jednou do tohoto typu pracovního prostoru dostanou, takřka 85 % z nich by se již nechtělo stěhovat zpět do uzavřených, malých kancelářských buněk,“ komentuje Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která sdružuje společnosti působící ve sdílených podnikových službách, kde byl celý průzkum realizován.
Důležitost správného flexibilního nastavení pracovišť, která v sobě propojují komfortní podmínky přizpůsobené jednotlivým rolím a činnostem prováděným zaměstnanci, podtrhují i výsledky žebříčku nejrušivějších faktorů na pracovišti. Na prvním místě dotazovaní uváděli hluk, dále pak také neúčinné klimatizační a ventilační systémy. „To jednoznačně souvisí s hustotou obsazení kancelářského prostoru. Tento problém nastává zejména ve starších budovách, kde systémy klimatizace a ventilace nejsou schopny efektivně pokrýt hustotu 5–7 m2 na osobu. I když v moderních kancelářských budovách, kam je situována většina společností z oblasti sdílených podnikových služeb, je tento problém méně obvyklý, je nutné dodat, že i zde je mimořádně obtížné přizpůsobit teplotu na úroveň, která by byla příjemná pro všechny zaměstnance,“ uvádí Petr Kareš.
Obtíže týkající se správného nastavení klimatizace a ventilace pro rozsáhlé kancelářské plochy nebo jednoduše neúčinnost těchto systémů lze řešit otvíratelnými okny. Průzkum jasně dokazuje, že pracovníci kanceláří by rádi měli v blízkosti svého pracovního místa otevíratelné okno a přísun čerstvého vzduchu, obzvláště během teplejších měsíců, velmi oceňují.
Pokud jde o možnosti stravování, většina respondentů (32 %) obvykle využívá kantýnu nebo restauraci mimo kancelářskou budovu. Za nimi následovalo 30 % těch, kteří obvykle jedí v kantýně přímo v kancelářské budově (pokud je k dispozici). Obecně můžeme říci, že dostatečné možnosti stravování byly pro respondenty jednou z nejdůležitějších věcí. Kuchyňka na pracovišti byla upřednostňovanou volbou pro 19 % dotazovaných. To může nasvědčovat tomu, že kancelářské kuchyňky buďto nedisponují dostatečnou kapacitou pro větší počet zaměstnanců, nebo že lidé všeobecně preferují možnost udělat si přestávku a najíst se mimo pracoviště.
“Kancelářské prostory mohou velmi ovlivnit rozhodnutí zaměstnanců při výběru zaměstnavatele. Pro společnosti je stále důležitější přilákat a udržet ty nejlepší zaměstnance ve válce o talenty. Podle průzkumu si 86% zaměstnanců myslí, že moderní kancelářské prostředí navržené tak, aby zvyšovalo jejich produktivitu, může zvýšit šance firmy na přilákání mladých talentovaných lidí. Skanska, jako developer moderních a prvotřídních kancelářských prostor, je nadšená, že může být součástí řešení problému jak přilákat ty největší talenty, které může současná generace nabídnout,” uzavírá Marie Passburg, ředitelka společnosti Skanska Property Czech Republic.